Emocjonalny employer branding

Kto z nas nie chciałby posiadać marki, która zdobyłaby rzeszę zwolenników – klientów, którzy byliby wierni jej przez całe życie ?

Większość ludzi podejmuje decyzje pod wpływem emocji. Chcą być otaczani markami, które kojarzą im się dobrze. Obecnie w czasach mnogości produktów oraz globalizacji wyróżnienie się jest jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej firm. Moim zdaniem najbardziej skuteczną metodą jest stworzenie emocjonalnej więzi z klientem czy kandydatem.

Współczesny EB musi budzić emocje. Stworzenie emocjonalnej więzi dotyczy relacji firm z klientem, ich usług i produktów, pracodawców z kandydatami i pracownikami. Najlepsze marki to te, które zrozumiały że walczą o serce i umysł każdego z nich ! Emocje to czynnik dzięki któremu możemy to zdobyć !

Kilka powodów dla których ludzie tworzą więzi z markami:

  • powoduję, że czujemy się dobrze,
  • rozwija się razem z nami,
  • nie rozczarowuje nas,
  • jest pełna energii i intensywności,
  • jest godna podziwu,
  • jest unikalna,
  • posiada wspólne wartości.

Firmy, których kultura organizacyjna, społeczna odpowiedzialność czy filozofia działania wzbudzają emocje wśród kandydatów, łatwiej przyciągają ich uwagę i znajdują się w gronie najbardziej pożądanych pracodawców.

EVP

Employee Value Proposition to pakiet korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom. Są to korzyści racjonalne np:

  • stabiliność zatrudnienia,
  • benefity pracownicze,
  • możliwość rozwoju,
  • zapewnienie work&life balance.

a także korzyści emocjonalne np: satysfakcja z pracy, pozytywna atmosfera w firmie, wartości, relacje między ludźmi, prestiż.

O EVP mówi się najwięcej w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Firmy prześcigają się w często powtarzających się określeniach typu: „nieograniczone możliwości rozwoju”, „dynamicznie rozwijająca się firma”, „przyjazna atmosfera pracy”. Ważne jest, aby nie powielać utartych schematów z innych ogłoszeń poszukać swojego, odmiennego charakteru.

Gdzie zatem szukać argumentów, które poruszą emocje i serca konsumentów czy kandydatów ?

Ludzie coraz częściej, zamiast szukania informacji o danym produkcie czy pracodawcy, szukają historii, które opowiadają o marce, odwołując się do wartości i wyobraźni. Storytelling marki pracodawcy jeszcze nie jest popularny wśród firm, jak mógłby być, a przecież każda firma może znaleźć swoją historię, którą opowie kandydatom.

Każdy pracodawca, który świadomie buduję swoją markę, marzy o tym aby jego marka budziła pozytywne emocje wśród kandydatów, a jego pracownicy byli emocjonalnie związani z firmą, czuli dumę, że są jej częścią, i chętnie opowiadali o swojej pracy. To trend, który będzie miał coraz większe znaczenie w EB.

 

Employer Branding 

 

 
Comments

No comments yet.