Zapalniki stresu – warsztat podczas szkolenia ” Zarządzanie stresem i praca z trudnym Klientem”

Ostatnio prowadziłam szkolenie ” Zarządzanie stresem i praca z trudnym Klientem” dla globalnej, wielomiliardowej spółki, która oferuje opakowania produktów konsumpcyjnych i przemysłowych oraz usługi łańcucha dostaw opakowań. W oparciu o ponad 60 zakładów w 18 krajach Europy produkują opakowania wykorzystywane w wielu branżach, również dla najsłynniejszych marek. Obsługują klientów w 85 państwach.

Praca z trudnym Klientem bywa bardzo ciężka. Często towarzyszy temu zjawisko stresu.

Coraz częściej praca pochłania nas bez reszty. Ciągle o niej myślimy i stresujemy się z jej powodu, co negatywnie wpływa na nasze zdrowie.

Stres najprościej można zdefiniować jako reakcję organizmu w odpowiedzi na wydarzenia, które zakłócają jego równowagę, obciążają lub przekraczają nasze zdolności do skutecznego poradzenia sobie. Wspomniane wydarzenia zakłócające określamy jako stresory. Ich źródło może być zarówno fizyczne (np. hałas, przeludnienie, choroby, katastrofy naturalne) jak i społeczne (np. brak zatrudnienia, ciąża i poród, problemy rodzinne, utrata ukochanej osoby, przestępczość).

Z grupą szkoleniową podczas szkolenia skupiliśmy się na wypracowaniu tak zwanych ZAPALNIKÓW STRESU podczas jednego z warsztatów, poniżej przykładowe odpowiedzi uczestników szkolenia:

– brak zrozumienia,

– powtarzające się pytania, które mają na celu wybicie mnie z równowagi i tak się dzieje,

– coś na już, na wczoraj,

-podniesiony głos rozmówcy,

– traktowanie z góry,

-presja czasu na realizację zadania,

– zarzuty, że coś zostało zrobione, nieopracowane bez głębokiej analizy,

– arogancja,

– brak chęci podjęcia tematu,

– ignorancja,

– brak chęci omawiania problemu,

-nadgorliwość Klienta,

– chamskie zachowanie,

– nie odnoszenie się do logicznych argumentów, tylko ciągłe powtarzanie banałów,

– brak chęci zrozumienia drugiej strony,

-brak chęci współpracy,

– gdy druga strona udaje, że nie rozumie,

– głupota,

– pozycja milcząca na spotkaniach,

– zdarta płyta „nie da się”,

-brak elastyczności ze strony rozmówcy.

"Zapalniki stresu" - Warsztat podczas szkolenia "Zarządzanie stresem i praca z trudnym Klientem".

„Zapalniki stresu” – Warsztat podczas szkolenia „Zarządzanie stresem i praca z trudnym Klientem”.

 

 
Comments

No comments yet.